Quinten Clause (participant 54) heeft een rechte, digitaal geïnspireerde, virtuele stijl, die doet denken aan game design. “Water Atlas” triggerde mij omwille van de poëtische omschrijving en ook omdat ik “Cloud Atlas”, één van de mooiste films vond die ik ooit gezien heb.
Quinten’s bescheidenheid tijdens zijn interview vond ik confronterend met een achteraf gedeelde link die een massaal kunnen geheimzinnig op het web verborg. In deze Atlas liep ik graag verloren.
Quinten is van beroep programmeur, hij ontwerpt in een beeldtaal die in geometrische stijl digitaal te herkennen valt. Quinten exposeert bij Mokamee met een reeks klein formaat werken, die dromerig doen denken aan impressies van woon-werk pendelen met de trein.
Te vinden op https://quinten.github.io/wateratlas/
In zijn schilderijen vond ik eerlijk gezegd, nu ik verder opzoekwerk heb verricht, maar een fractie van zijn potentieel. Zijn composities op Sound Cloud zijn verfrissend en breed geïnspireerd.
Zijn werken voor Inktober 2019 in zwarte inkt spreken door het bevatten van meesterlijke onderliggende symboliek en zijn te ontdekken op https://quinten.github.io/inktober2019/.
Net zoals een volledig ingevuld schetsboek met fineliner gekend als ‘Portal Machine to Stylobria’ geïnspireerd op de film ‘Apollo 11’. Te vinden https://www.sketchbookproject.com/library/S290829
Dan rest er mij nog af te sluiten met een zeer doordachte animatiefilm van zijn hand, die de tot gisteren onbekende hit “Open House” van Renton Jules vergezeld. Te ontdekken op YouTube en het publiek volledig ondergedompeld in ons huidig thema water, want Quinten beeldt wolken hier af als louche gangsters in het dealen van depressie.
Ik ben erg benieuwd wat deze brede geest op de volgende editie te bieden heeft.